KLASA 4B
23 KWIETNIA 2020r.
Lekcja nr1 i nr2
Temat: Co
się stało pewnego dnia po lekcjach?-
na podstawie tekstu ,,Słup soli” E. Zubrzyckiej
Zanim przejdziemy do przeczytania tekstu, proszę , żebyście przepisali do zeszytu terminy wraz z ich objaśnieniem:
wyrażać
aprobatę-kiedy uznajemy, że coś jest dobre, słuszne, godne poparcia-
wyrażamy aprobatę lub aprobujemy daną rzecz
imponować- jeśli dana osoba wzbudza w nas
podziw i szacunek, można powiedzieć ,że nam imponuje
zamienić się w słup soli- jeżeli dana osoba nagle
nieruchomieje pod wpływem zdziwienia,
zdumienia, przerażenia czy strachu , mówi się , że zamienia się w słup
soli
inicjatywę wykazuje osoba, która podsuwa nowy,
ciekawy pomysł i proponuje zrobić coś, czym nikt wcześniej się nie zajmował
Zastanówmy się ,czym jest przemoc i jakie może przybierać
formy?
Przemoc to
nie tylko agresja fizyczna ( bicie, popychanie, szturchanie, celowe popychanie
jednej osoby na drugą, mocowanie się z kolegą wbrew jego woli ) . Jest również
drugi rodzaj przemocy – to przemoc psychiczna. Zaliczamy do niej wyzwiska,
przezywanie, czy żarty sprawiające przykrość innym osobom.
Teraz otwórzcie proszę książki na stronie 260 i uważnie przeczytajcie tekst pt.,,Słup soli" i odpowiedzcie na pytania:
1. Co się stało pewnego razu po lekcjach?
2. Co sądzicie o takim zachowaniu Guza i innych chłopców?
3. Który z chłopców postąpił właściwie? Czy Ci zaimponował?
4. Co sądzicie o takim postępowaniu?
5. Co oznaczają słowa?
,,Ludzie boją się przemocy i nie
znajdują słów, by o tym mówić. Zamykają się w sobie i milczą. W ten sposób dają
siłę dręczycielowi. Trzymają jego stronę, chociaż nie mają takiego zamiaru.”
6. Czy te słowa mówią prawdę?
Udziel odpowiedzi na podstawie własnego doświadczenia i własnej wiedzy.
Możesz odwołać się do prawdziwych zdarzeń.
Udziel odpowiedzi na podstawie własnego doświadczenia i własnej wiedzy.
Możesz odwołać się do prawdziwych zdarzeń.
7. Kto zamienił się w słup soli?
8. Dlaczego autorka tak zatytułowała swoje opowiadanie?
8. Dlaczego autorka tak zatytułowała swoje opowiadanie?
Praca domowa
Sporządź listę zasad, jakie powinny obowiązywać w bezpiecznej szkole?
Pracę wykonaj w formie punktów.
Pracę wykonaj w formie punktów.
( Pracę wykonują wszyscy, a do sprawdzenia wysyłają osoby z numerami
10 ( Boguś),12( Michał), 13 ( Oliwier) - do wtorku do godziny 12.00)
Arek S 4b
OdpowiedzUsuńVanessa.W4b
OdpowiedzUsuńEwa W 4b
OdpowiedzUsuńAnastasja K 4-B obecna
OdpowiedzUsuńValeriiaB.4b
OdpowiedzUsuńJakub Stojanowski 4b
OdpowiedzUsuńKasper P.4b
OdpowiedzUsuńJakub S 4b obecny
OdpowiedzUsuńSebastian sz.4b
OdpowiedzUsuńMichał Skoroda4b
OdpowiedzUsuńNataniel W 4b
OdpowiedzUsuńOliwia b 4b
OdpowiedzUsuńBoguś M 4b.
OdpowiedzUsuń